tisdag 17 mars 2015

Omstuvning i portföljen

I Måndags var det dags att säga adjö till Nibe Industrier efter en 6 procents uppgång, varav aktien stigit hela 6 kr samma dag. Nibe är ett bolag som jag kan tänka mig att köpa tillbaka i framtiden men jag vill försöka avyttra de aktier jag anser är övervärderade för att inte ligga fullt investerad på marknaden vid en eventuell börskrasch/korrigering.

Dessförinnan han jag köpa en post i mitt favorit-fastighetsbolag Castellum för 134,40 kr. Fastighetsbolagen har tappat en hel del de senaste veckorna och utan någon motiverad anledning. Nollräntan som eldat på fastighetsbolagens uppgång är fortfarande kvar, och då borde inte kurserna sjunka. En annan anledning till mitt köp av Castellum är utdelningen som höjts varje är sedan börsintroduktionen, och i nuläget ligger på 3,5 procent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar