söndag 26 oktober 2014

Veckan som gått

Det har trillat in en hel del kvartalsraporter den senaste veckan.

Volvo
Likt många andra svenskar var jag så klart mycket nöjd efter Volvos kvartalsrapport i fredags. Kursen stack iväg och låg som högst på 88 kr under dagen. Måste varit en stor lättnad för Vd:n Olof Persson att få lämna en rapport som slår förväntningarna. 
Nya Volvo XC90

NCC
För mig var tyvärr NCC gårdagens rapportbesvikelse. Byggföretaget som jag länge trott på sjönk 2,5% i fredags och ser inte ut att hämta sig. Tionde november får jag iallafall min 5,5% direktavkastning att trösta mig med.


Ett köp i investmentbolaget Industrivärlden på måndag är nära och passar den långsiktige. Jag bedömer att företaget just nu är undervärderat men att det finns fina företag som nu kan dra upp kursen en hel del, inte minst Volvo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar