måndag 3 november 2014

Börspodden

Jag skulle vilja rekommendera börspodden med Johan och John. En mycket intressant och lärorik podd med bra råd. Jag uppskattar speciellt när en av dem gång på gång lyfter fram de mindre bolagen. För mig är detta till stor hjälp eftersom jag finner svårare att ständigt uppdatera med information om de mindre bolagen. Det får bli till att byta ut musiklyssnade på bussen framöver.

Lyssna på podden via SoundCloud.

Jag upptäckte börspodden när jag tittade igenom "Aktuellt från Avanza" som också är en nylanserad blogg från Avanza. Än så länge har denna blogg också varit mycket användbar för mig och känns som ännu en anledning att bli kund hos Avanza.

Jag har länge gjort anspråk på att lägga till ett spelbolag i min portfölj, bolag som Betsson och Unibet har länge funnits i bevakningslistan. I börspodden fick jag reda på att framtiden kan vänta en rejäl baksmälla för dessa 2 aktier efter sommarens uppgångar, och det scenariot väntar jag in. Även mindre spelbolag som amerikanska Playtech ska var ett alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar